13 березня 2017
15 березня один із найбільших європейських лоукостів — компанія Ryanair — оголосить про вихід на український ринок авіаперевезень.Про це напередодні в Facebook повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян. В Мінінфраструктури також анонсували проведення прес-конференції 15 березня за участі Омеляна та комерційного директора компанії Ryanair Девіда О’Брайана.
Раніше міністр казав, що скоро на український ринок зайде великий лоукост, але компанію не називав. Проте, більшість ЗМІ здогадувалися, що йдеться саме про ірландську Ryanair. І цьому є декілька пояснень.
По-перше, протягом останніх півроку Мінінфраструктури регулярно розповідає про досягнення певних успіхів у перемовинах з Ryanair. А наприкінці лютого один із високопосадовців в міністерстві запевнив, що з Ryanair питання вирішено і компанія стовідсотково зайде в Україну у 2017 році.
По-друге, на початку лютого про плани щодо України почали заявляти і в Ryanair.
"Я думаю, що найближчим часом ми оголосимо щось за цим напрямком", — сказав начальник юридичного управління компанії з питань регулювання та законодавства Юліуш Коморек в інтерв'ю польському виданню Fly4free.
"Я не можу сказати, ми з'явимося в Україні до кінця зимового сезону чи до наступного літнього сезону", — заявив представник Ryanair.
За його словами, в першу чергу розглядалися рейси з України в Польщу, а також в інші європейські країни.
По-третє, 8 березня згадка українських аеропортів Жуляни і Львів з'явилася в коді нідерландської версії сайту Ryanair.
По-четверте, наприкінці минулого тижня джерело на авіаційному ринку повідомило "Інтерфакс-Україна", що Ryanair може почати літати з України до Нідерландів.
Ryanair — ірландський лоукостер, найбільша бюджетна авіакомпанія в Європі. Авіаперевізник базується в Дублінському міжнародному аеропорті та лондонському Станстеді.
Датою заснування Ryanair вважається 1985 рік, коли родина Тоні і Кріса Райанів та ірландський бізнесмен Лайем Лонерген заснували компанію Guinness Peat Aviation.
Тоді компанія літала за єдиним маршрутом Уотерфорд - аеропорт Гатвік (Лондон) на бразильському пропелерному літаку Embraer Bandeirante на 15 місць. У 1986 році Ryanair додала ще один маршрут Дублін - Лондон.
У 1990 році компанія змогла купити перший великий літак - Boeing 737-200, що дозволило їй збільшити кількість пасажирів. Разом з тим компанія працювала в збиток.
Пізніше власники бізнесу довірили управління компанією Майклу О'Лірі, який перед тим детально вивчив в США досвід роботи бюджетних авіаперевізників.
На початку 90-х років європейський ринок авіаперевезень знаходився під контролем національних компаній, які отримували субсидії з держбюджету своїх країн. Але О'Лірі зумів посунути національні авіакомпанії, запропонувавши європейцям популярну в Штатах модель low cost.
Тоді Ryanair стала по-справжньому бюджетною авіакомпанією - вона відмовилася від бізнес-класу, дорогих аеропортів і перельотів на довгі дистанції. В результаті з 82 тис. пасажирів в 1991 році компанія досягла 2,25 млн пасажирів у 1995 році. За 20 років цей показник зріс до 86 млн пасажирів.
В середині 90-х авіаперевізник успішно розмістив свої акції на дублінською біржі, після чого перед компанією відкрився доступ до континентальної частини Європи. Ryanair створила бази в Парижі, Брюсселі, Осло і Стокгольмі.
Після появи нових літаків виникли і нові маршрути. Ryanair створила кілька баз по всій Європі, утворивши найбільшу мережу з майже 500 маршрутів.
Cьогодні Ryanair виконує понад 1800 щоденних рейсів з 86 баз, що з'єднують понад 200 пунктів призначення в 33 країнах. У компанії працюють понад 11,5 тис. осіб. Чиста виручка компанії за ІІІ квартал 2016 року становила 94,7 млн євро.
Ryanair використовує тільки літаки Boeing 737-800, в даний час у лоукостера їх понад 300. Середній вік "Боїнгів" — 5,5 року. При цьому у компанії заявляють про плани придбати ще 183 Boeing 737-800 та 100 Boeing 737 MAX 200.
"Це означає, що до 2024 року ми матимемо понад 520 літаків в експлуатації, і зможемо перевозити 160 мільйонів пасажирів на рік", — зазначається у повідомленні компанії.
Ryanair весь час збільшує кількість маршрутів і опорних пунктів. Швидке зростання дозволяє компанії випереджати всіх конкурентів. При цьому їй поступаються не тільки представники сегмента low cost, але і великі авіакомпанії.
Надійність, пунктуальність та обмеженняRyanair минулого року зайняла 34-е місце в списку найнадійніших авіаперевізників світу за версією німецької аудиторської компанії Jacdec.
З моменту її заснування у компанії жодного разу не було аварій, які спричинили за собою людські жертви.
Разом з тим, в 2012 році відзначалося збільшення кількості аварійних посадок, пов'язаних з нестачею пального на борту. Через це у мережі над компанією почали жартувати.
При цьому на ірландський лоукост можна сміливо покластися, якщо ви летите на важливу зустріч або відправляєте в поїздку родичів та хочете звести до мінімуму ймовірність запізнення: Ryanair увійшла до ТОП-10 найбільш пунктуальних компанії світу.
Також за підсумками минулого року Ryanair увійшла до десятки найзручніших лоукостів. Рейтинг, складений експертами інтернет-портал про комерційну авіацію Flight Report, очолила нідерландська Transavia.
Експерти враховували такі критерії як комфорт в салонах, ставлення персоналу до пасажирів, наявність Wi-Fi, системи розваг, харчування та інше.
Також над Ryanair часто жартують через бажання авіа-компанії економити на всьому. Пасажири жартома говорять, що компанія планує відмовитися від другого пілота в усіх літаках, щоб платити меншу зарплатню або, що Ryanair планує замінити сидячі місця на стоячі, щоб у салон літака вмістилося більше пасажирів. Пасажири навіть очікують, що підставка для їжі скоро стане платною.
Середня ціна квитків на рейси Ryanair — 33 євро (950 грн). Інколи авіакомпанія запускає спеціальні акції, за якими ціни можуть знизитися до 10 євро в один кінець.
Проте, ціни на квитки залежатимуть від дати. Навіть за два дні квиток може подорожчати удвічі.
Наприклад, квиток з Варшави до Риму на 9 травня можна знайти на сайті Ryanair за 32 євро (915 грн). На 11 травня вона вже виростає до 68 євро (1946 грн). Найдешевший варіант: повернутись до Варшави з Риму через тиждень 16 травня – коштує 57 євро (1631 грн).
Але це все одно дешево, якщо порівнювати з українськими цінами. Так, якщо летіти з Києва в ті ж самі дні на МАУ, то ціна уже значно вища: 3,9 тисячі грн — з Києва до Риму та 3,3 тисячі — у зворотному напрямку.
Проте, подорожуючи Ryanair, слід також пам'ятати, що за все доведеться доплачувати. Місця з додатковим простором для ніг будуть коштувати додаткові 11 євро, реєстрація на рейс у аеропорту обійдеться у 45 євро, якщо ви забули посадковий талон. Якщо ви з дитиною на руках – 20 євро. Якщо ви полетіли кататися на лижах – 40 євро.
Крім того, безкоштовно можна перевозити тільки ручну поклажу. Якщо вона перевищує мінімальні габарити (до 10 кг розмірами 55 x 40 x 20 см плюс невелика сумка 35 x 20 x 20 см) – 10 євро за кілограм.
Ryanair — не єдина компанія, яка зайшла або планує зайти в Україну. У січні стало відомо, що з квітня цього року лоукостер Wizz Air буде здійснювати польоти з аеропорту Львів ім. Данила Галицького.
"Ми офіційно повідомляємо, що відновлюємо нашу діяльність і з квітня запускаємо новий маршрут зі Львова до Вроцлава. Пасажири зможуть пересідати на 9 інших напрямків з Вроцлава. Також з Києва будуть літати нові рейси до Варшави, Нюрнберга і Копенгагена. В цілому Wizz Air відкриває 4 рейси", — заявив корпоративний директор Wizz Air Оуен Джонс.
Напередодні також стало відомо, що з 18 червня компанія почне виконувати перельоти за другим новим напрямком — до столиці Німеччини, Берлін-Шенефельд, а з серпня - запустить три нові рейси з Києва — в Познань і Люблін у Польщі і Франкфурт-Хан в Німеччині.
Якщо говорити не тільки про лоукости, то свої плани посилити присутність в Україні нещодавно повідомила і польська авіакомпанія LOT, яка зараз має два рейси зі Львова до Варшави. LOT планує запустити нові рейси до Дніпра, Івано-Франківська, Вінниці і Рівного. Також запускається більше польотів до Львова.
Раніше міністр Володимир Омелян неодноразово заявляв, що саме 2017 повинен стати роком лоукостів.
"Авіакомпанії готові заходити на ринок хоч сьогодні, але маючи "відкрите небо". Економічне обґрунтування цього є, бажання європейських авіакомпаній є, немає просто політичного рішення Брюселя", — зазначив міністр.
Питання "відкритого неба" між Україною і ЄС, яке обговорюється вже багато років, досі залишається заблокованим. Угода про спільний авіапростір, яку парафували ще за часів Януковича, досі не підписана.
У таблиці наведені компанії, які пропонують рейси до міст України, в тому числі за схемою code-sharing
Назва перевізника | Кількість рейсів з України |
Aegean Air | 75 |
air arabia | 1 |
Air Baltic | 2 |
Air Malta | 3 |
Astra Airlines | 4 |
Avianca | 3 |
Brussels Airlines | 1 |
Condor | 320 |
EL AL | 2 |
Eurowings | 4 |
Flydubai | 166 |
Lan | 8 |
Pegasus | 200 |
S7 | 2 |
SATA Air | 1 |
SmartWings | 62 |
TUIfly | 76 |
МАУ | 514 |
Ural | 19 |
VIM | 1 |
Vueling | 100 |
WindRose | 2 |
WizzAir | 21 |
За даними lowcostroutes.com |
Загалом політика лоукостів передбачає роботу в низькому ціновому сегменті, проте інформації про вартість квитків компанії, яка планує вийти на український ринок, наразі нема. За словами Омеляна, усі деталі стануть відомі вже 15 березня.
Автори: Микола Топалов, Федір Попадюк
Пристебніть паски: Ryanair летить в Україну
Таємне стало явним. У Мінінфраструктури вже анонсували спільну прес-конференцію за участі міністра Володимира Омеляна та комерційного директора компанії Ryanair Девіда О’Брайана.
13 березня 2017